Monday, June 27, 2016

Keluarga Besar Aidilfitri 2016

Assalamu'alaikum w.b.t

Salam ramadhan kareem.. Selamat merebut kelebihan 10 terakhir ramadhan.. Masa untuk meningkatkan lagi amalan, mudah-mudahan dipertemukan dengan lailatulqadr... Lambat sikit update senarai anak sedara tahun ni...  Rasanya masih belum terlambat dan dapat membantu buat bajet tahun ini ya.. ;)

Kak Long
1.    Saliza
2.    Nur Hidayah
3.    Umairah

Ngah
4.    Amirah
5.    Hakim
6.    Razi
7.    Azizi
 8.    Yana

Uda
9.      Muhammad Anas
10.    Muhammad Muaz
11.    Fatimah Anisah

Ojan
12.    Muhammad Hafiz
13.    Amirul

Uteh
14.    Daniel Asyraf
15.    Dania
 16.   Danisa

Anjang
17.    Abdul Rahman 
18.    Bukhari
19.    Nisa'
 20.    Aisyah
21.    Ahmad Luqman Baihaqi       
22.    Fatimah aliyah al husna   
23.    Umar 

Abg izam
24.    Siti Hajar
25.    Zihan
26.    Naufal

Kak Yati
27.    Muhammad Afif
28.    Haifa'
29.    Fatin Amna Aleesya
30.    muhammad luthfi al-luqman
31.    Alifah  

Kak Ita
32.    Shahrin Amin
33.    Shahrina Izati
34.    Sofea Hani
35.    Sara Emilia
36.    Syamel Afiq

Ana
37.    Siti Nur Hanis 
38.    Siti Nur Hasanah
39.    Sufi Nuruddin

Bahar
40.    Adelia Batrisya 
 41.    Adil Izuddin 
42.    Addena Safiyya 

Udin
43.    Amir Hannan 
44.    Aimi Hannah 
45.   Hanim

Adi
46. Ammar 

CUCU
=====================

Bibit
1. Muhammad Adam Rayyan 


Mirah
1. Ameer






Thursday, July 09, 2015

Kemaskini Keluarga Besar Ramadhan 2015

Assalamu'alaikum w.b.t

Salam ramadhan kareem.. Selamat merebut kelebihan 10 terakhir ramadhan.. Masa untuk meningkatkan lagi amalan, mudah-mudahan dipertemukan dengan lailatulqadr... Lambat sikit update senarai anak sedara tahun ni...  Rasanya masih belum terlambat dan dapat membantu buat bajet tahun ini ya.. ;)

Kak Long
1.    Saliza (Bekerja)
2.    Nur Hidayah (U)
3.    Umairah (Sek. Men.)

Ngah
4.    Amirah (Bekerja)
5.    Hakim (U)
6.    Razi (U)
7.    Azizi (Sek. Men.)
8.    Yana (Sek. Ren.)

Uda
9.      Muhammad Anas (U)
10.    Muhammad Muaz (Sek. Men.)
11.    Fatimah Anisah (Sek. Men.)

Ojan
12.    Muhammad Hafiz (Bekerja)
13.    Amirul (Bekerja)

Uteh
14.    Daniel Asyraf (U)
15.    Dania (Sek. Ren.) ~ tak sure.. nanti confirm balik.. he3
16.    Danisa (Sek. Ren.)

Anjang
17.    Abdul Rahman (Sek. Men.)
18.    Bukhari (Sek. Men.)
19.    Nisa' (Sek. Men.)
20.    Aisyah (Sek. Men.)
21.    Ahmad Luqman Baihaqi (Sek. Ren.)      
22.    Fatimah aliyah al husna   (Tadika / Belum Sekolah)
23.    Umar  (Tadika / Belum Sekolah)

Abg izam
24.    Siti Hajar (U)
25.    Zihan (Sek. Men.)
26.    Naufal (Sek. Men.)

Kak Yati
27.    Muhammad Afif (Sek. Ren.)
28.    Haifa' (Sek. Ren.)
29.    Fatin Amna Aleesya (Sek. Ren.)
30.    muhammad luthfi al-luqman  (Tadika / Belum Sekolah)
31.    Alifah   (Tadika / Belum Sekolah)

Kak Ita
32.    Shahrin Amin (Sek. Men.)
33.    Shahrina Izati (Sek. Men.)
34.    Sofea Hani (Sek. Men.)
35.    Sara Emilia (Sek. Ren.)
36.    Syamel Afiq (Sek. Ren.)

Ana
37.    Siti Nur Hanis  (Tadika / Belum Sekolah)
38.    Siti Nur Hasanah (Tadika / Belum Sekolah)
39.    Sufi Nuruddin (Tadika / Belum Sekolah)

Bahar
40.    Adelia Batrisya  (Tadika / Belum Sekolah)
41.    Adil Izuddin  (Tadika / Belum Sekolah)
42.    Addena Safiyya  (Tadika / Belum Sekolah)

Udin
43.    Amir Hannan  (Tadika / Belum Sekolah)
44.    Aimi Hannah  (Tadika / Belum Sekolah)

Adi
45. Ammar  (Tadika / Belum Sekolah)

CUCU
=====================

Bibit
1. Muhammad Adam Rayyan  (Tadika / Belum Sekolah)


Statistik:

Bekerja : 4
Universiti : 6
Sek. Men : 13
Sek. Ren : 9
Tadika / Belum Sekolah : 14

Jumlah : 46 



Ok, rasa xde yang tertinggal kot. Ye la.. Dah makin panjang senarai ni.. Sila inform kalau ada yang tertinggal ye.. Siap buat statistik lagi ha untuk bantu mudahkan buat bajet.. he3.. InsyaAllah... Jumpa di Bukit Besar nanti ye

Sunday, July 20, 2014

Kemaskini Ramadhan 2014

Assalamu'alaikum w.b.t

Salam ramadhan kareem.. Selamat merebut kelebihan 10 terakhir ramadhan.. Masa untuk meningkatkan lagi amalan, mudah-mudahan dipertemukan dengan lailatulqadr... Lambat sikit update senarai anak sedara tahun ni... Awal ramadhan mak yong tak de mood nak bukak notebook.. Rasanya masih belum terlambat dan dapat membantu buat bajet tahun ini ya.. ;)

Kak Long
1.    Saliza
2.    Nur Hidayah
3.    Umairah

Ngah
4.    Amirah
5.    Hakim
6.    Razi
7.    Azizi
8.    Yana

Uda
9.      Muhammad Anas
10.    Muhammad Muaz
11.    Fatimah Anisah

Ojan
12.    Muhammad Hafiz
13.    Amirul

Uteh
14.    Daniel Asyraf
15.    Dania
16.    Danisa

Anjang
17.    Abdul Rahman
18.    Bukhari
19.    Nisa'
20.    Aisyah
21.    Ahmad Luqman Baihaqi        
22.    Fatimah aliyah al husna  
23.    Umar

Abg izam
24.    Siti Hajar
25.    Zihan
26.    Naufal

Kak Yati
27.    Muhammad Afif
28.    Haifa'
29.    Fatin Amna Aleesya
30.    muhammad luthfi al-luqman
31.    Alifah

Kak Ita
32.    Shahrin Amin
33.    Shahrina Izati
34.    Sofea Hani
35.    Sara Emilia
36.    Syamel Afiq

Ana
37.    Siti Nur Hanis
38.    Siti Nur Hasanah

Bahar
39.    Adelia Batrisya
40.    Adil Izuddin

Udin
41.    Amir Hannan
42.    Aimi Hannah

Adi
43. Ammar

CUCU
=====================

Bibit
1. Muhammad Adam Rayyan



Ok, rasa xde yang tertinggal kot. Ye la.. Dah makin panjang senarai ni.. Sila inform kalau ada yang tertinggal ye.. InsyaAllah... Jumpa di Bukit Besar nanti ye,tahun ni majoriti akan menyambut raya pertama di bukit besar.. meriah lah tahun ni..

Friday, July 19, 2013

Kemaskini ahli keluarga sehingga Julai 2013

Assalamu'alaikum w.b.t

Salam ramadhan kareem.. moga ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.. Rebutlah sebanyak mungkin kebaikan-kebaikan yang disediakan Allah sepanjang ramadhan ini.. Sepertimana biasa, bila masuk bulan ramadhan, ana akan update senarai terkini anak-anak sedara.. owh ya.. tahun ni dah ada cucu dalam list ni ya.. ;)

Kak Long
1.    Saliza
2.    Nur Hidayah
3.    Umairah

Ngah
4.    Amirah
5.    Hakim
6.    Razi
7.    Azizi
8.    Yana

Uda
9.      Muhammad Anas
10.    Muhammad Muaz
11.    Fatimah Anisah

Ojan
12.    Muhammad Hafiz
13.    Amirul

Uteh
14.    Daniel Asyraf
15.    Dania
16.    Danisa

Anjang
17.    Abdul Rahman
18.    Bukhari
19.    Nisa'
20.    Aisyah
21.    Ahmad Luqman Baihaqi         
22.    Fatimah aliyah al husna   
23.    Umar

Abg izam
24.    Siti Hajar
25.    Zihan
26.    Naufal

Kak Yati
27.    Muhammad Afif
28.    Haifa'
29.    Fatin Amna Aleesya
30.    muhammad luthfi al-luqman 

Kak Ita
31.    Shahrin Amin
32.    Shahrina Izati
33.    Sofea Hani
34.    Sara Emilia
35.    Syamel Afiq 

Ana
36.    Siti Nur Hanis
37.    Siti Nur Hasanah

Bahar
38.    Adelia Batrisya
39.    Adil Izuddin

Udin
40.    Amir Hannan
41.    Aimi Hannah

CUCU
=====================

Bibit
1. Muhammad Adam Rayyan



Ok, rasa xde yang tertinggal kot. Ye la.. Dah makin ramai ni susah benor nak mengingatnya sekarang.. Sila bgtau kalau ada yang tertinggal ye.. Selain pertambahan anak sedara dan cucu, kita juga meraikan menantu bungsu mak yam.. well, adi dah berpasangan ye :-) ..  Selamat merebut ganjaran di bulan Ramadhan.. Jumpa di Bukit Besar nanti ye, insyaAllah...

Sunday, August 05, 2012

Senarai Terkini Keluarga Besar Mak Yam

Senarai Anak Sedara Sehingga Ogos 2012

Ok.. setahun sekali baru update blog mak ni.. nak buat macamane, makcik bz.. he3.. ok la, ni senarai anak sedara kita yang terikini ye. tahun depan insyaAllah ada cucu plak dalam list ni..

Kak Long
1.    Saliza
2.    Nur Hidayah
3.    Umairah

Ngah
4.    Amirah
5.    Hakim
6.    Razi
7.    Azizi
8.    Yana

Uda
9.      Muhammad Anas
10.    Muhammad Muaz
11.    Fatimah Anisah

Ojan
12.    Muhammad Hafiz
13.    Amirul

Uteh
14.    Daniel Asyraf
15.    Dania
16.    Danisa

Anjang
17.    Abdul Rahman
18.    Bukhari
19.    Nisa'
20.    Aisyah
21.    Ahmad Luqman Baihaqi        
22.     Fatimah aliyah al husna   
23.  Umar

Abg izam
24.    Siti Hajar
25.    Zihan
26.    Naufal

Kak Yati
27.    Muhammad Afif
28.    Haifa'
29.    Fatin Amna Aleesya
30.    muhammad luthfi al-luqman

Kak Ita
31.    Shahrin Amin
32.    Shahrina Izati
33.    Sofea Hani
34.    Sara Emilia
35.    Syamel Afiq

Ana
36.    Siti Nur Hanis
37.    Siti Nur Hasanah

Bahar
38.    Adelia Batrisya
39.    Adil Izuddin

Udin
40.    Amir Hannan
 Selamat Mengimarahkan ramadhan & Selamat Menyambut Eidulfitri... 


Saturday, August 06, 2011

Senarai Anak Sedara Sehingga Ogos 2011

Dah lama tak berkesempatan mengemaskini ruangan keluarga nih.. Dalam tempoh yang agak lama ni, macam-macam cerita terkini dalam keluarga mak yam yang besar ni.. Dan macam biasa bila masuk ramadhan je, senarai anak sedara yang terkini mesti di kemaskini.. Dalam tempoh setahun ni mak yam dapat 2 orang lagi cucu.. dan dalam masa setahun ni jugak, 2 orang cucu mak yam telah mendirikan rumah tangga... kalau cucu-cucu mak yam yang berumah tangga ni dapat anak, mak yam naik pangkat jadi "nyayi" la plak kan.. embah plak akan naik pangkat lagi jadi.. ermm.. apa ek.. moyang ek? ntah la.. yang pasti nya anak-anak mak yam merangkap makcik & pakcik cucu-cucu mak yam ni dah sibuk bincang panggilan paling glamour.. atuk? nenek? embah? he2.. nanti kita buat vote ye panggilan paling glamour.. :)

Kak Long
1.    Saliza
2.    Nur Hidayah
3.    Umairah

Ngah
4.    Amirah
5.    Hakim
6.    Razi
7.    Azizi
8.    Yana

Uda
9.      Muhammad Anas
10.    Muhammad Muaz
11.    Fatimah Anisah

Ojan
12.    Muhammad Hafiz
13.    Amirul

Uteh
14.    Daniel Asyraf
15.    Dania
16.    Danisa

Anjang
17.    Abdul Rahman
18.    Bukhari
19.    Nisa'
20.    Aisyah
21.    Ahmad Luqman Baihaqi        
22.     Fatimah aliyah al husna    

Abg izam
23.    Siti Hajar
24.    Zihan
25.    Naufal

Kak Yati
26.    Muhammad Afif
27.    Haifa'
28.    Fatin Amna Aleesya

Kak Ita
29.    Shahrin Amin
30.    Shahrina Izati
31.    Sofea Hani
32.    Sara Emilia
33.    Syamel Afiq

Ana
34.    Siti Nur Hanis 

Bahar
35.    Adelia Batrisya

Udin
36.    Amir Hannnan

Friday, November 26, 2010

Anak sedara bertambah lagi...

Alhamdulillah... Ahlan wa sahlan.. Selamat datang khalifah Allah yang baru ke muka bumi ini.. semoga kehadiranmu bakal membantu menegakkan syiar Allah dimuka bumi ini.. Selamat datang anak sedara baru.. ahli baru keluarga besar Jaafar&Mariam.. Adelia Batrisya... Tahniah buat Bahar & Iza.. Selamat datang ke alam "Ibu-Bapa" :) err.. tahun depan bertambah lagi lah ye sampul duit raya.. hehehe

UPSR 2010

Tahniah buat amin kerana berjaya mendapat 5A.. tahiah juga buat kak ita yang bertungkus lumus menyiapkan nota.. semoga terus berjaya bukan sahaja didunia bahkan di akhirat kelak.. menjadi contoh yang  baik buat adik-adik dan sepupu-sepupu...

Tetamu Allah

Eidul Adha menjelang lagi... tahun ini kak uda & abg malik pulak di beri kesempatan menjejak kaki ke tanah suci sebagai tetamu Allah menunaikan haji.. alangkah seronoknya bila mendengar laungan talbiah.. hati melonjak-lonjak ingin turut pergi ke sana.. moga kita juga diberi kesempatan oleh Allah menjadi tetamunya.. buat kak uda & abg malik; semoga beroleh haji yang mabrur.. doakan kami juga ya :)